Dierenpark Emmen en Forum in de brending.

Over merken: volgens goed ingevoerde bronnen zal na de gemeenteraad van Emmen ook de Provincie Drenthe instemmen met de uitbreidingsplannen (dus subsidie-verstrekking) van en aan Dierenpark Emmen. Als naar verluidt ook de bouwer gaat mee-investeren, kan en zal de veelbesproken mega- operatie doorgaan. Het is te hopen dat de benchmark onderzoeken kloppen en dat het concept (en het merk!) zo sterk is dat de geprognotiseerde entreeprijzen en bezoekersaantallen worden gehaald als eenmaal het nieuwtje eraf is. 
Een superpartner zoals CANON Worldwide, nu partner van het WNF, of een ander "super-endorsement", zou wat dat betreft heel goed voor Emmen en dus voor het gehele Noorden zijn. 


Bij de "twijfelaars" rondom het merkconcept van het Forum in Groningen heeft zich ook merkstrateeg Dr. Jan Karel van Alsum gevoegd. Jan Karel is heel stellig: het Forum is (nog) geen merk. Er is niet een specifieke "benefit" voor de bezoekers. Vast staat in elk geval dat de basis van het concept weliswaar door drie wijze mannen, maar niet door een team van eigentijdse en gelouterde marketeers is onderzocht. Karel Jan maakte in een blog op FG in die context een uitdagend knipoogje naar City of Talent, een sublabel van de Stad Groningen.


Reclame/trends: misschien heeft het doorslaande succes van de Amerikaanse tv-serie Madmen er wat mee te maken, maar romantiek uit de fourties t/m sixties is erg hip op dit moment. Veel retro komt over ons heen, soms ook indrukwekkend wat betreft ambachtelijke schoonheid. Kijk maar eens op: http://www.howtobearetronaut.com/2011/08/john-rawlings-1940s-colour-fashion-shots/

Reacties